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Russie et Brésil pourraient produire des chasseurs T-50

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  • Russie et Brésil pourraient produire des chasseurs T-50

    La Russie propose au Brésil de concevoir et de construire conjointement des chasseurs polyvalents de cinquième génération de type T-50, a déclaré lundi à RIA Novosti le directeur Service fédéral russe pour la coopération militaire et technique (FSVTS) Alexandre Fomine.

    "Malheureusement, nous ne participons plus à l'appel d'offres pour la livraison de 36 chasseurs au Brésil. Toutefois, notre proposition à la partie brésilienne visant à mettre au point et construire conjointement des chasseurs polyvalents de cinquième génération de type T-50 reste en vigueur", a indiqué le responsable avant de partir pour le Salon d'armements FIDAE-2014 qui s'ouvre le 28 mars à Santiago (Chili).

    Selon le responsable, la partie russe est prête à négocier avec les Brésiliens la création d'une entreprise mixte.

    Il a rappelé que la Russie et le Brésil faisaient partie du BRICS, organisation dont les membres mettent au point un partenariat stratégique, notamment dans le domaine de la coopération militaire et technique.

    Le Brésil a nommé le gagnant de l'appel d'offres pour 36 chasseurs lourds destinés à son armée de l'air, le contrat étant estimé à quatre milliards de dollars. Trois avions étaient en lice, le Rafale de Dassault Aviation, le F/A-18E/F Super Hornet de Boeing et le JAS-39 Gripen NG de Saab, le Su-35 de Sukhoï ne faisant pas partie de la liste. Finalement, c'est le JAS-39 Gripen NG de Saab qui a remporté l'appel d'offres.

    Ria Novosti
    Si vous ne trouvez pas une prière qui vous convienne, inventez-la.” Saint Augustin

  • #2
    Finalement, c'est le JAS-39 Gripen NG de Saab qui a remporté l'appel d'offres.
    Sans commentaire.
    Si vous ne trouvez pas une prière qui vous convienne, inventez-la.” Saint Augustin

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    • #3
      Mar 13, 2014

      The 36+ aircraft under consideration for F-X2 were mostly the same set of 4+ generation fighters that were considered for the canceled F-X competition: Boeing’s F/A-18 E/F Super Hornet, Dassault’s Rafale, EADS’ Eurofighter, Lockheed Martin’s F-16 Block 60, Saab’s JAS-39 Gripen NG, and Sukhoi’s SU-35.

      The FAB was also said to be interested in the Lockheed-Martin F-35, but the finalized nature of the Lighting’s industrial production partnership program was likely to keep the program from delivering the industrial offsets Brazil seeks. Meanwhile, a pair of competitors from earlier rounds faded out. Dassault’s Mirage 2000 production line was closing, and Brazil did not mention the F-16 as a contender – or advance Lockheed Martin’s F-16BR Block 70 offer to the finals.

      Reporter Tania Monteiro of the Brazilian newspaper O Estado de Sao Paulo writes that technology transfer will be an essential part of any deal, and quotes influential Workers’ Party Deputy (PT is Lula’s party, Deputy = MP or Congressman) Jose Genoino as saying:

      “France is always the better partner. Concerning Russia, everyone knows the difficulties and we don’t know what is going to happen in ten years so that we will be able to guarantee our spare parts. The USA, traditionally, does not transfer technology… We want to seek the lowest price with the most technology transfer.”

      That offers France an opportunity to get some export momentum and success behind its Rafale, which has lost every competition it has entered thus far (Morocco, Netherlands, Norway, Saudi Arabia, Singapore, South Korea, UAE, et. al.). According to reports, the indications are that technology transfer will be more important than cost in terms of the final choice. Defence minister Nelson Jobim:

      “Whatever the final contract it must be closely linked to national development, to help advance in the creation of a strong defense industry and therefore the technological edge we are requesting.”

      Analysis: F-X2 Competitors

      Some quick handicapping follows. The F-X2 finalists were Saab’s JAS-39 Gripen, France’s Rafale, and Boeing’s F/A-18E/F Super Hornet. Beyond the air force, the Marinha do Brazil eventually intends to buy 24 fighters of its own, to operate from the carrier that replaces NAe Sao Paulo beginning in 2025. They’re watching the competition closely, and would prefer to buy the same aircraft.

      Pros: The JAS-39 Gripen Next Generation program offered key industrial opportunities, along with a high-performance fighter whose price and operating costs are both low. Gripen is likely to be Brazil’s cheapest option over its service life; indeed, it could save its full contracted cost of acquisition and maintenance, relative to a Rafale offer that was reportedly twice as expensive.

      Saab offers strong industrial partnerships, and has a record of successful technology transfer agreements. For starters, Brazilian industry would be involved in fighter design stage, not just construction. Beyond late-stage development of the JAS-39E/F, Brazil is the likely launch customer for a naval Sea Gripen, which could add considerable local design work under a future contract.

      A 2nd factor involves integration source codes, allowing Brazil’s growing arms industry to quickly add the weapons they’re developing for use by the FAB – or indeed, by any Gripen customer. On a very concrete level, the JAS-39BR’s avionics suite will be sourced entirely from Elbit’s Brazilian subsidiary AEL, giving it commonalities with the FAB’s other fighters.

      JAS-39BRs would also give Brazil’s Air Force immediate integration with the cooperative A-Darter air-air missile that Brazil is developing with fellow Gripen customer South Africa, and deploying on its own modernized A-1M AMX fighters.





      .
      Dernière modification par MEK, 30 mars 2014, 21h33.

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      • #4
        les suédois proposent des avions de qualité avec un prix moins cher que les américains et les français

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        • #5
          le F/A-18E/F Super Hornet de Boeing et le JAS-39 Gripen NG de Saab, le Su-35 de Sukhoï ne faisant pas partie de la liste. Finalement, c'est le JAS-39 Gripen NG de Saab qui a remporté l'appel d'offres.
          Je suis perplexe devant ces affirmations .

          Le F18 est un chasseur de suprématie aérienne.

          Le SU 35 est un avion de pénétration (à basse altitude.)

          Le JAS 39 lui est un chasseur léger .

          Quoique je pense que les brésiliens comme les Indiens voulaient un chasseur léger (Rafale ,JAS 39 ou le MIG 35 qui n'est pas encore au point )

          Comme le F18 a fait son temps,le Rafale est trop cher les Brésiliens comme les Suisses ont préférés le JAS 39 au fafa .
          "Les petits esprits parlent des gens, les esprits moyens parlent des événements, les grands esprits parlent des idées, et les esprits supérieurs agissent en silence."

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          • #6
            haddou
            les suédois proposent des avions de qualité avec un prix moins cher que les américains et les français
            Je me demande comment ils peuvent le faire ???

            "Les petits esprits parlent des gens, les esprits moyens parlent des événements, les grands esprits parlent des idées, et les esprits supérieurs agissent en silence."

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