Annonce

Réduire
Aucune annonce.

Ministre iranien: La banque iranienne du crédit a fait faillite

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • Ministre iranien: La banque iranienne du crédit a fait faillite

    Abas Akhundi, le ministre iranien du développement, a déclaré que la banque du crédit a fait faillite à 100%. Selon lui la banque a prêté 3 fois plus le montant qu'elle devait, pour cela elle est déclarée en faillite. Il a déclaré à l'agence FARS que la situation des banuqes est trés critique en ce moment.

    Résumé





    آخوندی: بانک*مسکن ۱۰۰% ورشکسته است



    ه گزارش فارس، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز برگزار شد، اظهارداشت: ما در حوزه مسکن با 2 مشکل روبرو هستیم، یک مشکل خاص در بانک مسکن و یک مشکل عام در تمام بانک*ها. بانک مسکن گروگان مسکن مهر است و 3 برابر میزان وام دهی*اش وام داده است و 100درصد ورشکسته شده است همچنین بانکهای دیگر هم کلاً وضعیت خوبی از جهت وام*دهی ندارند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از طرف دیگر اگر بخواهیم از این وضعیت رکود تورمی خارج شویم دو کار سخت باید انجام دهیم، یکی اینکه حتماً به منابع بانک مرکزی متوسل نشویم و دیگری اینکه در عین حال باید بازار مسکن فعال شود. اول باید بتوانیم حساب*های بانک مسکن را تمیز کنیم چون بانک باید قدرت وام*دهی داشته باشد در غیر اینصورت بخش مسکن راه نمی*افتد، بانک مسکن باید بازسازی ساختاری شود. بنده با بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور چندین جلسه داشتم و به دنبال این هستیم تا فضایی در بخش مسکن ایجاد کنیم، در ایران بازار مالی مسکن راه نیفتاده است.

    آخوندی خاطرنشان کرد: سیستم*های صندوق پس انداز و وام باید به راه بیفتد تا افراد سرمایه*گذاری کنند و وام موثر بگیرند، وام*هایی که الان مردم می*گیرند حداکثر 30 میلیون است که سهم موثری در تهیه مسکن ندارد، میزان تسهیلات باید سهم موثری از خرید ملک و چیزی حدود 50 درصد آن باشد. کل اقتصاد را نمی*توان از طریق بودجه فعال کرد بلکه باید بازارها فعال شوند، ما باید به قانون برگردیم و پایبندی به حقوق مردم در شهرها صورت بگیرد.

    آخوندی با اشاره به وضعیت شهر تهران گفت: از سال 47 همه نگران شهر تهران بودند و الان وضعیت خوبی ندارد، باید با فروش قانون در شهر مبارزه شود و انضباط شهری ایجاد گردد، در تهران با این آب و هوا و ترافیک، مردم فدای شهر می*شوند به جای اینکه شهر آرامش*دهنده آنها باشد. وی با بیان اینکه بسیاری از طرح*های عمرانی کشور طبق قانون می*توانند بازنگری شوند، اظهارداشت: ما آزادراه را به عنوان یک کوریدور می*بینیم که محور توسعه است و به دنبال این هستیم که آنها را به عنوان یک پروژه سرمایه*پذیر تبدیل کنیم، نرخ مشارکت نباید 50-50 باشد بلکه باید مشارکت دولت صفر و کل کوریدور واگذار شود، این ایده جدیدی است که در حوزه بزرگراهی دنبال می*کنیم.

    آخوندی با بیان اینکه بحث عمده ما و تاکید مقام معظم رهبری بر اولویت دادن به حمل و نقل ریلی است، گفت: هر یک کیلومتر تن بار در جاده 7 برابر حمل و نقل ریلی آن انرژی می*برد، ما نوسازی واگن*ها را دنبال می*کنیم و واگن*های جدید باید اضافه شود، رئیس جمهور نیز به شدت حامی حوزه ریلی است اما تا وقتی جاده خیلی ارزان باشد نمی*شود برای حوزه ریلی تبلیغ کرد. در بودجه 93 پیش*بینی کرده*ایم که بودجه از ریل حمایت کند و برای اولین بار این اتفاق صورت بگیرد تا در این حال حق دسترسی را کاهش دهیم که باعث جهش در جهت اقتصاد ریلی می*شود.

    وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم سرعت قطار تهران- مشهد را به 180 برسانیم که در این صورت سهم خوبی از جاده را می*گیرد و با هواپیما رقابت می*کند همچنین در جهت افزایش سرعت قطار تهران - قم نیز تلاش می*کنیم. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه مسکن مهر اظهارداشت: محدودیت*هایی که دولت*ها ایجاد می*کنند که مردم حق فروش ندارند باعث شکل*گیری بازارهای سیاه و فساد می*شود که در مسکن مهر هم به همین شکل است، آئین*نامه*ها آماده شده و طی چند روز آینده هرکسی که مسکن مهر خریده است می*تواند آن را بفروشد، ما اعتقادی به محدودسازی نداریم.

    وی همچنین در خصوص آزادراه تهران - شمال نیز اظهارداشت: این آزادراه کج متولد شد و 4 قطعه است، قطعه 4 طرف چالوس تمام شده و قطعه یک از تهران 32 کیلومتر است که 60 کیلومتر راه را کوتاه می*کند، در خصوص این قطعه با چینی*ها قرارداد بسته شده و 50 درصد کار پیشرفت کرده است و قابل انجام است. وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه 2 و 3 حدود 60 و اندی کیلومتر است که 57 کیلومتر آن تونل است و گران*قیمت*ترین بخش به حساب می*آید. از طرفی اجرای آن با طراحی موجود موجب انسداد جاده چالوس فعلی می*شود که مشکلات زیادی را ایجاد می*کند.

    وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم جاده چالوس را بین قطعه یک و چهار در حداکثر ممکن افزایش ظرفیت داده و بعد قطعه 2 ، 3 را دوفازه اجرا کنیم. آخوندی تاکید کرد: رئیس جمهور علاقمندند راجع به این موضوع شخصاً ورود کنند و در جلسات شرکت داشته باشند که به دلیل بحث بودجه این اتفاق صورت نگرفته اما در هر صورت تغییر در مشخصات فنی قطعه 2 و 3 باید صورت بگیرد. وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به متروی تهران پرند اظهارداشت: این پروژه از وزارتخانه به مترو واگذار شده و امیدواریم تابستان آینده متروی تهران - پرند به نتیجه برسد.
    Pas à la tique ..
Chargement...
X