Annonce

Réduire
Aucune annonce.

ESPAGNE: Le ministre espagnol: Le problème du Sahara occidental, une question de décolonisation

Réduire
X

• Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

inezgan

t'as pas tord

Garcia-Margallo: Europe Must Increase Gas Imports from North Africa

ALGIERS – Spain’s foreign minister said on Friday that Europe will need to increase natural gas imports from North Africa if it is to reduce its dependence on supplies from Russia.

“What’s happening as a consequence of the conflict in Ukraine is enormously important for energy relations between Spain and Algeria,” Jose Manuel Garcia-Margallo told reporters after arriving at the airport serving this capital.

“Spain’s buys nearly 50 percent of its gas from Algeria and Europe depends on Russia for 25 percent of its gas. There’s a conviction that it must start reducing that dependence,” the minister said, adding that to do so it must increase imports from North Africa.

“The solid performance of Europe’s economy depends on that,” he said.

In that regard, he said Spain intends to revisit some “old, long-shelved plans” for increasing energy supplies from North Africa.

Garcia-Margallo cautioned, however, that that will not be possible without improved energy interconnection between Spain and the rest of Europe.

The Iberian Peninsula can no longer remain an “island” in the energy area, he said, adding that ending that relative isolation would benefit Algeria, the rest of western North Africa and Spain.

Spain’s top diplomat, who was received at the airport by Algerian counterpart Ramtane Lamamra, will meet Saturday with Prime Minister Youcef Yousfi after taking part in a Spanish-Algerian economic forum.

Commentaire

ça c du passé, non?
      .

@K537

le proche futur

J-4 , le 17 Avril à l ONU !!!
      A qui sait comprendre , peu de mots suffisent

Commentaire

le 17, retour de la momie

Commentaire

Tourmente du Roi M6 ??

@K537

Sahara Occidental : Rira bien qui rira le dernier

Pendant des années, les marocains ont misé sur le temps en se basant sur l’avis des transfuges, mais le temps est traître et le vent ne souffle toujours pas à la guise des marins.

Le temps s’est retourné contre le Maroc. Il a dévoilé le caractère sauvage de la colonisation marocaine

- le 17 avril au Conseil de sécurité,Ban Ki Moon présentera au Conseil de sécurité

Le Sahara Occidental : il s’agit d’un problème de décolonisation et que les efforts de l'ONU “restent d'une forte importance jusqu'à ce que le statut final du Sahara occidental soit défini”.

le Roi M6 avait réagit : une autre arrogance envers Ban Ki Moon ..( aprés celle d avoir Boudé " Ross " ??

* Mohammed VI met en garde Ban Ki-moon contre « les options périlleuses »

Commentaire

houari

excellent, tu fait du progrés là, des phrases bien structurés

mes felicitations

bonne nuit

Commentaire

Le Roi éloquent ...

@K537
              l essentiel le Roi M6 sait parler , il met en garde " Ban Ki Moon et Obama ???

* Mohammed VI met en garde Ban Ki-moon contre « les options périlleuses »

Commentaire

non houari

l'essentiel c'est que tu m'a eu hier, je croyais que tu avais fait du progrès mais je decouvre aujourd'hui que c'etait du plagiat

je suis vraiment déçu

Commentaire

Chargement...
                X