Annonce

Réduire
Aucune annonce.

La mosquée d’Alger parmi les meilleures architectures au monde en 2021

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • #61
    Je n'ai jamais vu des forumistes aussi naîfs, vous pensez vraiment que ce classement n'est pas orienté et faussé par la politique de ce musée ???

    Je vais vous donner mon avis.



    Chicago History Museum Explores Muslim Culture in New Exhibition

    Love Chicago stories?

    Our supporters are a vital part of our exhibitions.
    Help us continue to share Chicago stories like those in American Medina by contributing today.


    Donate Today
    Oui, vous voyez bien ce mot DONATION

    Le musée ‘Art Institute Of Chicago’ expose des œuvres médiévales marocaines
    Vous avez compris, ce musée a besoin de donation et d'argent, il fait de l'oeil à la communauté musulmanne de Chigago pour remplir ses caisse et ça va aussi au delà des frontiéres avec des dons des pays du golf et de l'Arabie saoudite, pour flatter les donateurs musulmans de ces pays, voilà celà explique ce classement.


    Si vous ne trouvez pas une prière qui vous convienne, inventez-la.” Saint Augustin

    Commentaire


    • #62
      La mosquée est un hôpital meme + son rôle est plus qu'un hôpital c'est aussi une école d'éducation,... en même temps et pour tous les âges

      Incite ou oblige de
      ne pas consommer d'alcool
      ne pas consommer de drogues
      ne pas fumer

      Si nous regardons seulement ces trois

      Nous constatons que la mosquée

      Sauve de nombreuses vies
      Economise des milliards pour le pays ( Consultation, Médicaments, Hospitalisations,...)


      Incite au respect
      Ne pas voler
      Encourage les gens à être justes
      Encourage le dévouement au travail,...
      Encourage la coopération au profit de tous
      ...
      ...
      Et la liste est longue

      Comparez maintenant combien coûtent les effets de l'alcool, Tabac et drogues en France

      2015
      Le « coût social » de l’alcool est égal à 120 milliards d’euros et 49 000 décès par an environ. Celui du tabac est également d’un montant de 120 milliards d’euros. Le coût social en lien avec les drogues illicites s’établit à 8,8 milliards d’euros.



      L’alcool est à l’origine de 11 % des décès chez les hommes et de 4 % chez les femmes.

      En 2015, on estime qu’en France 41 000 décès étaient liés à l’alcool. Parmi ceux-là :
      • 16 000 décès par cancer,
      • 9900 décès par maladies cardio-vasculaires,
      • 6800 décès par maladies digestives (cirrhoses, autres maladies du foie et du pancréas, etc.),
      • 5400 décès par des causes externes (accidents de la route, suicides, etc.),
      • 3 000 décès par troubles mentaux ou du comportement.
      L’ensemble des maladies provoquées par la consommation d’alcool (cancers, cirrhose, traumatismes dus à des accidents de la route ou domestiques survenus sous l’effet de l’alcool, etc.), représente 580 000 séjours hospitaliers en 2012

      L’ensemble des séjours hospitaliers, y compris psychiatrie et SSR, représente 900 000 séjours en 2011 (sauf ELSA et consultations externes

      En 2012, plus de 580 000 séjours hospitaliers (hors psychiatrie) ont été dus à l’alcool. On compte en plus 2 700 000 journées d’hospitalisation imputables à l’alcool en psychiatrie. Enfin, en soins de suite et de réadaptation (SSR) plus de 2 000 000 de journées liées à des problèmes d’alcool sont recensées.
      Dernière modification par MEC213, 24 novembre 2021, 08h33.

      Commentaire


      • #63
        L'Algérie est parsemée de mosquées, et les bords de route sont jonché de bouteilles de bière et autres détritus, donc en me basant sur les observations de MEC213 j'en conclus que la mosquée n'a pas arrêté la consommation d'alcool ni au civisme. La mosquée n'a pas demandé au fidèles de nettoyer le pays dont ils semblent si fiers. La drogue rentre toujours et est toujours consommée, malgré la profusion de mosquées, et d'ailleurs la construction de la mosquée cino-germanique n'a pas fonctionné non plus. La magouille règne toujours en maître, tout le monde vole ou triche, les tribunaux continuent de distribuer des peines injustes ( Atteinte au moral de l'armée, unité nationale etc..) Donc la mosquée n'a pas effacé l'injustice, ni supprimé vols et magouilles no encouragé les fidèles à nettoyer les espaces extérieurs (dévouement au travail+civisme). La conduite est toujours aussi dangereuse, la mosquée qui enseigne le respect des autres n'a pas réussi là non plus. la liste est infinie ..

        Aucuns des buts pré-cités n'a été atteint, et en tout cas pas grâce à la mosquée ce qui me fait dire que a mosquée n'apporte rien à la religion, par contre ça coûte un max !
        Pour la crise Covid nous avons besoin de lits d’hôpitaux (cela signifie hôpital+personnel+fonctionnement), d’oxygène, de resprirateurs etc ...
        Pour la vie de tous les jours ils faut un réseau de canalisations et de traitement des eaux à a hauteur et qui soit régulièrement entretenu
        Pour enseigner valeur du travail et civisme nous avons besoin d’établissements scolaires, d'universités et d'instituts à la hauteur des enjeux du siècle.
        Pour le développement du pays nous avons besoin de gestionnaires éduqués et élus démocratiquement, de presse libre et de contre-pouvoirs efficaces pour ne pas laisser la gabegie au pouvoir. Et la aussi la liste est infinie.

        Si l'argent dépensé pour la construction de ce parallélépipède rectangulaire avec une grosse cheminée avait les vertus que mets en avant notre ami, les pays musulmans domineraient le monde, or c'est vraiment loin d'être le cas. Dieu n'a pas besoin de maison, de temple, ou même d'argent, Dieu ne se trouve pas dans un lieu particulier, il est là toujours et partout, inutile d'y consacrer un lieu pour le culte, surtout quand on a encore tant à faire ! Ta maison prends l'eau et toi tu répares la toiture de la mosquée ? L’Algérie a des besoins bien plus criants !

        Commentaire


        • #64
          L'Algérie dotée de plus de 35 000 milles mosquées, n'a pourtant pas éradiquer le fléau de l'alcoolisme, et encore moins celui des crimes et de la délinquance..;

          Commentaire


          • #65
            Algérie : FBI, détournement de fonds, parjure… micmac autour du prix décerné à la Grande mosquée d’Alger


            23 novembre 2021 à 17:27



            La représentation diplomatique américaine a félicité les Algériens pour le prix d’architecture remporté par la Grande mosquée d’Alger. Problème : l’homme derrière le prix est une personnalité hautement polémique.

            L’ambassade des États-Unis à Alger a-t-elle fait la promotion d’un architecte condamné par une cour fédérale de Chicago à la prison pour des faits de parjure, fraude et détournement de fonds ? Le 21 novembre, la représentation américaine à Alger annonce sur sa page Facebook que la Grande mosquée d’Alger, inaugurée en novembre 2020, a été sélectionnée comme l’une des meilleures réalisations architecturales au monde en 2021.

            L’ambassade, qui félicite les Algériens pour cette récompense, indique que ce prix a été décerné par le Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design conjointement avec The European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies.

            LE CHICAGO ATHENAEUM MUSEUM EST UN PETIT MUSÉE PRIVÉ FONDÉ EN 1988 PAR CHRISTIAN NARKIEWICZ-LAINE


            Aussitôt publiée, l’information est relayée par les sites et les médias algériens ainsi que sur les réseaux sociaux. Le buzz de cette reconnaissance à l’international a bien fonctionné. D’autant que c’est l’ambassade des États-Unis qui en a fait l’annonce et la promotion. De quoi s’agit-il exactement ? Qu’est ce que ce Chicago Athenaeum Museum ? Qui est derrière ce musée et que vaut vraiment ce prix ?

            pour lire la suite de l'enquête sur jeune afrique, faut payer

            Commentaire


            • #66
              L’ambassade des États-Unis à Alger a-t-elle fait la promotion d’un architecte condamné par une cour fédérale de Chicago à la prison pour des faits de parjure, fraude et détournement de fonds ? Le 21 novembre, la représentation américaine à Alger annonce sur sa page Facebook que la Grande mosquée d’Alger, inaugurée en novembre 2020, a été sélectionnée comme l’une des meilleures réalisations architecturales au monde en 2021...

              Aussitôt publiée, l’information est relayée par les sites et les médias algériens ainsi que sur les réseaux sociaux. Le buzz de cette reconnaissance à l’international a bien fonctionné.
              https://www.memuk.org/construction-i...ard-2021-62517
              Third Largest Mosque in the World Wins ‘International Architecture Award 2021’

              The architectural practice KSP Engel is delighted to win a major prize in the world of art and architecture: The Grand Mosque of Algiers, Djamaâ el-Djazaïr, has received this year’s “International Architecture Award 2021” from the Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design and the European Center for Architecture Art Design.

              The prize: “International Architecture Award” for landmark project in Algiers

              Since 2004, the Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design together with the European Center for Architecture Art Design and Urban Studies as well as Metropolitan Arts Press, Ltd. has organized the “International Architecture Awards” to recognize the best and most significant new builds, landscape architecture and planning projects designed or constructed by the world’s leading urban and landscape planners worldwide. This year, the Grand Mosque of Algiers, which was designed by KSP Engel, is also among the prize winners.

              The “Djamaâ el-Djazaïr”, Arabic for Mosque of Algeria, was completed in 2020 and publicly commissioned for use in the fall of last year. As the Friday Mosque, it is destined to accommodate about 120,000 visitors and is considered the world’s third largest mosque. Alongside the architecture by KSP Engel, the landscape planning by Rainer Schmidt Landschaftsarchitekten and the load-bearing structure by KREBS+KIEFER International also received due recognition.

              The Mosque: a superlative joint work from three cultural circles

              After the Islamic pilgrimage sites in Mecca and Medina, it is the third largest mosque in the world. At 265 meters tall, its minaret is higher than any other, while the Prayer Hall hosts up to 36,000 worshippers on religious festival days. The entire complex provides space for up to 120,000 visitors every day and, alongside the Prayer Hall and the minaret, comprises further facilities such as a museum with a research center for Islamic art and history, a conference center, a library, a theological college, apartments and infrastructure buildings.

              The religious building in the Bay of Algiers is a joint project by architects, engineers and construction companies from three cultural worlds – Europe, North Africa and China – and the whole complex on the 26-hectare site was commissioned by the Algerian government. The mosque was designed by German planners: the consortium of KSP Engel and KREBS+KIEFER International; in 2008, the architectural design by KSP Engel won the international competition and subsequently the consortium was charged with the general planning of this large-scale project. German Chancellor Angela Merkel and the Algerian President at the time both attended the contract signing – the official launch of the planning work – back in July 2008. Realization of this major project covering a gross floor area (GFA) of around 400,000 square meters in total was entrusted to China’s biggest construction company, the “China State Construction Engineering Corporation, or CSCEC for short, which acted as general contractor. In early 2012, construction work began on the Djamaâ el-Djazaïr.

              Through a series of major projects, Algeria’s government is aiming to make its country’s modernization and rejuvenation visible. The Grand Mosque is one such project, alongside universities, schools, infrastructure and transport facilities, including the new airport in Algiers.

              “When we studied the site we immediately realized how important it was to reflect local conditions: the proximity of the sea, the strong sunlight, the line of mountain ridges that separates the Bay of Algiers from the hinterland and the desert. We choose this large shape in order to give the building a strong presence at its location between the sea and the mountains,” recalls Jürgen Engel, architect, on the approach taken at the beginning of the design and planning process.

              The goal: a confident symbiosis of Maghreb building tradition and European Modernism

              The design as realized not only scored points in the international architecture and general planning competition, but also provides an answer to the question of how a mosque should be built today. The architectural practice reinterpreted the structure of the pillar-hall mosque, which is widespread in the Maghreb. As a Friday mosque, the Grand Mosque is not only at the heart of religious activities, but is also a center of the community and society as a whole – hence, similarly to a town center, the complex also plays a secular, public function, incorporating shops, teahouses and a cinema with four screens. These venues lend vibrancy to the mosque complex as they are places where people can meet and spend time. An extensive park connects the 600-meter-long main complex with the neighboring conference center, the library and the theological college. With the Great Mosque, the garden was an essential component of the conception from the very beginning. The design originates in Germany, and is the work of the internationally active Munich office of Rainer Schmidt Landscape Architects and Urban Planners.

              The main complex with its Prayer Hall is based on a clear structure with four square modules placed in a line, each measuring around 145 x 145 meters. They form a hierarchical spatial sequence in a linear arrangement; in the direction of Mecca, the open forecourt with the entrance arcades (the pergola) and the view of the sea is followed in the line by the (esplanade) that transitions to the religious areas like the main forecourt (cour) and the Prayer Hall (salle de prière). The joint podium houses an underground car park with approx. 4,000 parking spaces and as a raised platform creates a clear spatial division from the multilane expressway that runs parallel to the complex.

              The inspiration: the flora of the continent and the culture of the country

              The key stylistic element of the ensemble is the slender pillars with their projecting capitals, which can be found in all parts of the complex. Their form and proportions were inspired by the calla lily that is native to Africa. These floral pillars – 618 of them in total – are installed in various heights and versions depending on their functions and requirements, and they serve as a central connecting element of all areas of the ensemble. Indeed, the interior of the large Prayer Hall with its central dome is also divided up by pillars, which reach heights of up to 45 meters here. The pillars also serve for technical purposes such as ventilation, drainage from the roof surfaces and improvement of spatial acoustics thanks to their expansive capitals. The Mezquita-Catedral of Córdoba provided a historical reference here, with its tightly packed rows of pillars that divide up the Prayer Hall and yet still make the breadth of the space perceptible. The design of the complex is based on the way the architects engaged with local conditions: “The colors and materiality of the desert are expressed by the sand-colored natural stone (travertine). The opulent vegetation in Algeria is reflected in the floral pillars with their chalice-shaped ‘calla’ capitals as the element bracketing the entire complex,” is how Jürgen Engel explains his choice of materials and shapes.

              The minaret: a modern hybrid high-rise with a viewing platform

              Aside from the dome, which measures 50 meters in diameter and reaches a height of 70 meters at its apex, the major landmark of the complex and easily visible from afar is the minaret, which soars to 265 meters. It is not only currently the highest structure in Africa, but also the world’s tallest minaret, beating the Hassan II Mosque in Casablanca, Morocco. The slender tower follows the building tradition of the Maghreb: shifted asymmetrically from the axis with a square footprint. At the same time though, it is the first minaret in the world to take on various different functions and is therefore similar to a modern hybrid high-rise. Along with a viewing platform in the glazed top of the tower (the Sommah), the structure also includes a museum complete with a research center, office areas and sky lobbies. These likewise serve as viewpoints and break up the tower visually into five segments in line with the five pillars of Islam.

              The particular challenge: earthquake protection unique on this scale

              At 265 meters high, the minaret is located in an area of substantial seismic activity. In order to ensure the stability of this very slender tower with its small footprint of 28 by 28 meters, the engineers incorporated 50-meter-deep so-called “barette” foundations with 1.20-meter thick concrete walls. The load-bearing structure of the high-rise combines steel and concrete, which stand up to the loads created by earthquakes extremely well.

              The earthquake stability of the Prayer Hall is achieved through its positioning on seismic isolators. These ensure that the structure is able to move in all directions in case of an earthquake and is thus largely detached from the shocks. The extraordinary dimensions of the structures, the stresses of the climate and earthquakes, and the local limitations of the construction technology and building materials were challenges that the architects and engineers had to overcome.

              ---> https://www.memuk.org/construction-i...ard-2021-62517
              Dernière modification par MEC213, 24 novembre 2021, 12h48.

              Commentaire


              • #67
                LE CHICAGO ATHENAEUM MUSEUM EST UN PETIT MUSÉE PRIVÉ FONDÉ EN 1988 PAR CHRISTIAN NARKIEWICZ-LAINE
                The Chicago Athenaeum


                The Chicago Athenaeum is an international museum of architecture and design, appropriately based in the world's first city of modern architecture and design Chicago. The Museum is dedicated to the Art of Design in all areas of the discipline: architecture, industrial and product design, graphics, landscape architecture, and urban planning. The Museum's mission is the advancement of public education about the value of Good Design - from the "spoon to the city" - and how design can positively impact the human environment.
                As the United States only independent Museum of architecture and design, The Chicago Athenaeum has demonstrated leadership and innovation in bringing the subject of design and its impact on the quality of life before a national and international audience. At the same time, the Museum has expanded its mission and its international programs by presenting significant exhibitions on architecture and design to cities through the United States, as well as Europe, Asia, and the Americas.
                As an International Museum, The Chicago Athenaeum maintains offices and operations in Chicago, Schaumburg, Illinois, Galena, Illinois, as well as Dublin, Ireland, Athens, Greece.
                The Museum is supported by its public, memberships, and by grants and sponsorships from corporations, foundations, and local and national government agencies.
                Collections
                The museum maintains collections dedicated to architecture and design, including the history of Chicago Architecture, the history of industrial design in Chicago (1900-1950), European and American furniture, Japanese graphics, the works of Anne Swainson, Bureau of Design, Montgomery Ward, the works of Ellen Manderfield, and the history of Good Design.

                The Museum has a collection of ethnographic art as it relates to design.
                The museum houses an archive of architecture and design photographs and drawings and books and publications on the same subject.
                Exhibitions
                The museum has occasionally sponsored and hosted temporary exhibitions, which have reflected seminal ideas in architectural and design history.

                1989 New Chicago Skyscrapers (Milan)
                1989 Eliel and Eero Saarinen
                1989 Green Architecture
                1989 New Japanese Graphics
                1990 Italian Rationalism
                1991 Art of the Table
                1991 Kitsch in America
                1992 New Chicago Skyscrapers
                1992 Compasso d’Oro
                1992 New Chicago Furniture: Made in Chicago,
                Made in Illinois, Salone del Mobile (Milan)

                1992 Shoes for the Stars
                1993 Seven Wonders of the World
                1994 New Chicago Architecture
                1994 Chicago International Architecture Biennial
                1995 Frank Lloyd Wright from the Museum’s Collections
                (Chicago, Milan, Gothenburg)

                1995 New Design from Finland
                1995 Kiki Kogelnick
                1995 Hong Kong Architecture: The Aesthetics of Density
                1996 Alessandro Mendini
                1996 Delicious Architecture (Milan)
                1996 Chicago International Architecture Biennial
                1996 Art to Swatch (Chicago and Los Angeles)
                1995 Denmark through Design
                1995 Landmark Chicago
                1996 New Design from Germany
                1996 Chairs from the Museum’s Colllections (Spelling)
                1996 New Design from Norway
                1999 Anne Swainson: Montgomery Ward Bureau of Design
                2000 Design from the 20th-Century
                from the Museum’s Colllections Spelling)

                2003 Children of Chernobyl
                2004 New Japanese Graphics
                from the Museum’s Colllections Spelling)

                2007 Chicago Industrial Design
                from the Museum’s Colllections Spelling)

                2015 New Chicago Architecture
                2015 New Architecture of Santiago Calatrava
                2016 Réinventer Paris
                2016 New Architecture of LAVA:
                Laboratory for Visionary Architecture

                2017 Europe 40 Under 40
                2018 Architecture of Sergei Tchoban
                2019 Sacred Threads: The Art of Navajo Textiles
                2019 Architecture of Henning Larsen Architects
                2020 Seventy Years of Good Design
                2020 Karim Rashid
                Numerous Annual Exhibitions on Good Design
                The museum has organized other traveling exhibitions: “New Chicago Skyscrapers at the Buenos Aires International Biennial of Architecture (1990), “New American Architecture” at the International Architecture Biennale São Paulo (1997), “Bjarke Ingels” in Madrid (2010), “New International Architecture” and “New Architecture of Graft Architekten” at the Buenos Aires International Biennial of Architecture (1992), “Architecture of TYIN Tegnestue” at the Istanbul Design Biennial (2012).
                Sculpture Park
                The Chicago Athenaeum’s International Sculpture Park is located at 201 Schaumburg Court, Schaumburg, Illinois.

                Sited on 20 acres of meadow and forest, the park features contemporary works of American and international sculptors from Greece, Norway, Germany, Finland, Poland, Norway, Iceland, and Switzerland. The chosen art works fit the natural environment of the site. “Heavy Dog Kiss” by Dennis Oppenheim and “Vineland” by Norwegian artist, Jarle Rosseland, are the park’s most popular.
                Programs
                Annually the Chicago Athenaeum museum in collaboration with the European Centre for Architecture, Art, Design and Urban Studies organizes the Good Design, American Architecture Awards, International Architecture Awards, The American Prize for Design, The European Prize for Architecture, Europe 40 under 40; and since 2009, the Green Design Awards.
                Good Design
                The trademarked Good Design and its awards program were founded in Chicago in 1950 at the Merchandise Mart by renowned architects Charles and Ray Eames, Eero Saarinen, and Edgar Kaufmann, Jr., former director, Department of Industrial Design at the Museum of Modern Art (MoMA)
                Each year, Good Design is juried by distinguished leaders in the design industry who select the awarded products and graphic designs and packaging.
                Over recent decades, The Chicago Athenaeum has received applications for Good Design from thousands of designers and manufacturers from over 50 countries, premiering the latest in designs for new automobiles and transportation, robotics, electronics, airplanes and yachts, medical equipment, furniture, household appliances, lighting, items for the home and office, sports equipment, personal objects, graphics and packaging—all in pursuit of the valued Good Design logo to use in their marketing campaigns, advertising, websites, and publicity materials.
                The Good Design logo, designed by Chicago designer, Mort Goldsholl in 1950 for the Merchandise Mart, is the Museum’s version of the “Good Housekeeping Seal of Approval,” which is one of the world’s most recognized logotypes and widely coveted by global industry designers and manufacturers alike.
                Over 40,000 Good Design Awards have been conferred to designers and manufactures from Vietnam to Austria, from Berlin to Hong Kong, from London to Beijing, from South Africa to Canada, Brazil, France, Germany, Denmark, Finland, Sweden, Norway, Spain, Belgium, Italy, Mexico, Switzerland, and the United Kingdom and the United States.
                In 2009, The Chicago Athenaeum introduced a Green Good Design edition to the original historic 1950’s Good Design program to highlight sustainability and to encourage designers and manufacturers to find more environmentally sensible and sensitive solutions for green products and packaging.
                Under the banner, “Build a Better World Now,” the Green edition of Good Design also honors people, institutions, governments, cities, states, countries, architects, landscape architects, urban planners, research, and new innovative technologies.
                Recipients of Green Good Design include: The Kingdom of Sweden, The City of Madrid, City of Boston, the World Wildlife Fund, City of Portland, City of Amsterdam, City of Rome, City of St. Petersburg, the European Union, University of Pennsylvania, an Antarctic Belgium Polar Station, Heath Row Airport, Architecture for Humanity, University of California, as well as some of the world’s most important manufacturers and distinguished architects, urban planners, and industrial designers.

                American Prize for Architecture
                The American Prize for Architecture, also known as the Louis Sullivan Prize, were instituted in 1994 and are bestowed to an outstanding practitioner in the United States that has emblazoned a new direction in the history of American Architecture with talent, vision, and commitment and has demonstrated consistent contributions to humanity through the built environment and through the art of architecture.
                Recipients of The American Prize for Architecture include:


                1/2.....

                Commentaire


                • #68
                  2/2

                  Michael Graves (1994), Sir Norman Foster (1996), General Services Administration (Richard Feiner) (1997), Richard Meier(1998), Adrian Smith + Gordon Gill Architects (2016) and Form4 Architecture (2017), James von Klemperer of Kohn Pedersen Fox (2018) and Arquitectonia (2019).

                  European Prize for Architecture
                  In 2010, the Museum established the European Prize for Architecture to continue and celebrate Europe’s ongoing contribution to world history and culture and to encourage our present generation of practitioners to embrace the true art of architecture together with its humanistic and social pursuits in order to make our European cities and nations true centers of advanced culture and civilization.


                  Recipients of The European Prize for Architecture include: Bjarke Ingels from Denmark (2010), Graft Architects from Germany (2011), TYIN Tegnestue from Norway (2012), Marco Casagrande from Finland (2013), Alessandro Mendini from Italy (2014), Santiago Calatrava from Spain/Switzerland (2015), Laboratory for Visionary Architecture from Germany (2016), Manuelle Gautrand from France (2017), Sergei Tchoban from Russia/Germany (2018), Henning Larsen Architects from Denmark (2019).
                  American Prize for Design
                  The American Prize for Design was established in 2016 within the context of the Good Design Awards.
                  The Prize is presented to a distinguished designer in the fields of industrial design, visual communication, and graphic design in terms of excellence and further innovation along with the contribution of design in the quality of everyday life.
                  Recipients include: Gorden Wagener, Mercedes-Benz Chief Designer and Executive Vice President at Daimler AG (2016), Sir Norman Foster (2018), Flavio Mazoni (2019), and Karim Rashid (2020).
                  Europe 40 Under 40
                  Founded in 2008, Europe 40 Under 40 is an annual awards program that celebrates the next new talented generation of European architects and designers. The program is directed to support new and emerging design talents that will influence the near future of European design, thinking, and theory with the direct consequence of impacting future environments and future European and international cities. The key is to bring wider recognition to 40 of the most promising emerging professionals working in the European Union and other countries inside Europe, fostering and encouraging new talent and new creative thinking at the forefront of tomorrow's profession.
                  Europe 40 Under 40 is open to young, emerging European architects, landscape Architects, urban planners, and industrial designers who are citizens of the European Union or in the countries of Switzerland, Norway, Iceland, Russia, Turkey, Lichtenstein, Albania, Monaco, Croatia, Andorra, Serbia, Montenegro, Georgia, Bosnia- Hercegovina, Macedonia, Moldavia, Belarus, Azerbaijan, Canary Islands, Faeroe Islands, and San Marino. A total of 47 European nations.

                  International Architecture Awards
                  The International Architecture Awards are awarded annually for new architecture, landscape architecture, interiors and urban planning projects. The award program was launched in 2005 by the Chicago Athenaeum, with the first awards handed out in 2006.

                  The Awards are not affiliated with any other organisation like the Royal Institute of British Architects or the American Institute of Architects.
                  The Program is open to all international architecture offices and U.S. firms with projects outside the United States. (U.S. submissions are judged annually for the American Architecture Award).
                  All submitted projects are to be designed by architects in their respective countries of origin or abroad three years prior to the award year. Categories include: skyscrapers, high rises, corporate offices and complexes, housing, schools, universities,institutions, museums,galleries, social housing, entertainment, libraries, restoration and renovations, restaurants, industrial buildings, private homes, sports and transportation buildings, infrastructure, energy facilities, civic and community buildings, expositions buildings, exhibits, religious buildings, public spaces, urban planning, and landscape architecture.

                  Every year a catalogue, Global Design + Urbanism, is printed, documenting The International Architecture Awards and published by Metropolitan Arts Press Ltd.
                  The International Architecture Awards® are a registered trademark of The Chicago Athenaeum.

                  American Architecture Awards
                  The American Prize for Architecture, also known as the Louis H. Sullivan Award, is bestowed to an outstanding practitioner in the United States that has emblazoned a new direction in the history of American Architecture with talent, vision, and commitment and has demonstrated consistent contributions to humanity through the built environment and through the art of architecture.

                  The award periodically honors North and South American architects, as well as other global architects practicing on those continents, whose body of architectural work, over time, exemplifies superior design and humanist ideals.
                  Management
                  The museum's president and CEO of The Chicago Athenaeum is Christian Narkiewicz-Laine (June 3, 1952). He is a Finnish/Lithuanian/American architect, architecture critic, journalist, painter, sculptor, writer and poet. The vice president is Ioannis Karalias (March 26, 1954), Greek architect and painter is the Museum Vice President and Director of the Department of Architecture and Design and Director of Good Design, and the director in Europe and COO is Kieran Conlon.

                  Commentaire


                  • #69
                    Envoyé par zek
                    Je n'ai jamais vu des forumistes aussi naîfs, vous pensez vraiment que ce classement n'est pas orienté et faussé par la politique de ce musée ???
                    Il a fait de la promotion des constructions et architectures grandioses des pays du Golf sa spécialité sur FA. Mais lorsqu'il s'agit de l'Algérie, il devient subitement critique
                    "Les vérités qu'on aime le moins à apprendre sont celles que l'on a le plus d'intérêt à savoir" (Proverbe Chinois)

                    Commentaire


                    • #70
                      Le mot clé est 2021 et les projets soumis au Museum. Il n'y a pas une oeuvre comparable a la mosque d'Alger en 2021 de point de vue architecture et design des projets soumis au The Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design en 2021.

                      Si on veut être plus précis. C'était le meilleur projet, comparé aux autre projets, soumis au Museum en 2021.
                      Dernière modification par Someday, 24 novembre 2021, 15h27.
                      “Time takes it all, whether you want it to or not.” —Stephen King

                      Commentaire


                      • #71
                        Citatation de Volontaire : Mosque de hassan2 et grande mosquée d’Alger et autre grand mosque ... c’est de la connerie ! perte d’argent d’effort on aurait pu faire avec des CUH des universités etc.... les arabes son toujours tenter par la grandeur des débilités inutiles
                        Volontaire : ce n'est pas une question d'ARABES ou de CHINOIS. Le problème réside, à mon avis, dans la conception du monde de ceux qui gouvernent. Une clique capitaliste cherche toujours à dévaliser le pays et les êtres, la conception du monde contraire, du socialisme, cherche à développer le pays et les êtres. Donc, votre néolibéralisme a fait faillite? Mais, vous vous obstinez dans vos idées fixes pour plaire à vos modèles US? Qui à leur tour sont surpassés par votre ennemi le communisme chinois? Rabi ikakina bi youyoubina

                        Commentaire


                        • #72
                          Pour revenir sur le sujet des musées, les marocains n'ont pas trouvé mieux que d'étaler dans leur exposition d'il y a quelques temps un Juba algérien de Cherchel, le transformant du coup en marocain .
                          Les connaisseurs de l'Histoire étaient médusés.
                          Une grosse tbahdila ....
                          وإن هذه أمتكم أمة واحدة

                          Commentaire


                          • #73
                            "Après la description détaillée de cette immense infrastructure
                            j' aimerai bien la visiter en long et en large
                            Perso je n'ai aucune objection à construire un lieu de culte.."
                            Je suis né musulman mais ne pratique aucune religion. A l'occasion, j'irai visiter ces lieux. Dans tous les pays où j'étais, j'ai visité les temples, cathédrales ou mosquées. Aux Usa, invité par des évangélistes, jai même assisté à une messe par curiosité. D'ailleurs je l'ai fait aussi bien, chez les orthodoxes, chez les musulmans que chez les boudistes - en Russie, en Asie centrale en Asie du sud est.. , sans parler de l'Europe. Les croyances des uns et des autres font parties des fondements primordiaux des peuples qui influent sur le comportement, la langue, les usages, la vie en communauté.... Je peux attester que les plus beaux édifices relligieux que j'ai visités se trouvent en Russie et en Asie centrale (Samarcande et Boukhara surtout par leur ancienneté). Donc, comme on dit: ce qui est fait est fait! Soyons optimistes. J'ai apprécié la visite de l'uniiversité de Ghardaya! d'Adrar!.....ainsi que Djémila et Timgad.

                            Commentaire


                            • #74
                              Envoyé par Saladin7757
                              Mais le prophète de l'Islam avait bien dit : "Cherchez la science, même si vous devez aller en Chine"
                              Justement, la construction d'une mosquée géante et luxueuse pour plus de 2 milliards $ n'est pas une recherche de la science mais simplement du suivisme de l'Algérie vis-à-vis du Maroc et de la soumission religieuse de l'Algérie vis-à-vis de l'Arabie Saoudite. Le mafieux Bouteflika avait lancé le projet de la mosquée d'Alger par suivisme vis-à-vis du Maroc car il voulait dépasser le dictateur alaouite Hassan II avec une mosquée plus massive que la mosquée Hassan II de Casablanca. Le mafieux Bouteflika avait aussi lancé ce projet pour manipuler les Algériens et exploiter leur fibre religieuse pour détourner leur attention sur sa gestion désastreuse de l'Algérie ainsi que la corruption massive du régime Bouteflika.

                              Chercher la science, c'est investir dans les sciences pour faire de l'Algérie un bastion des sciences et des innovations. Or, les mafieux du cartel ANP/FLN ont tellement saboté l'Algérie dans ces domaines que l'Algérie est classée parmi les derniers au monde dans l'innovation. Le système éducatif algérien est aussi parmi les plus médiocres au monde. Par exemple, l'Algérie est classée 72e sur 73 pays dans le classement PISA 2015.

                              Une mosquée n'est d'ailleurs pas une "innovation" mais une vieille tradition religieuse saoudienne. Au lieu de construire des mosquées, il faut au contraire construire des écoles et des universités modernes qui vont offrir aux élèves et aux étudiants algériens un enseignement de niveau mondial.

                              Concrètement, l'Algérie doit se démocratiser et se séculariser tout en encourageant la modernisation de l'éducation religieuse. L'Islam doit être enseigné d'une manière moderne et scientifique en mettant l'accent sur le fait que l'Islam représente avant tout l'ensemble des lois et des traditions saoudiennes/arabes anciennes. Les valeurs morales seront ainsi enseignées dans le cadre de l'éducation civique, et les lois/traditions saoudiennes anciennes seront enseignées dans le cadre de l'histoire des religions.

                              Il est ainsi totalement insensé et irresponsable pour l'Etat algérien de mentir aux enfants algériens en leur disant que le Coran est littéralement la parole d'Allah qu'ils doivent appliquer littéralement sous peine d'être empirsonnés et punis par Allah en enfer. Le Coran doit être enseigné d'une manière scientifique pour permettre aux enfants algériens de comprendre l'évolution de l'Algérie et de l'humanité à travers l'histoire.

                              Malheureusement, le régime algérien est un régime totalement corrompu et mafieux qui se moque de l'éducation des Algériens et de l'avenir de l'Algérie. Pour les mafieux du cartel ANP/FLN, la religion est un outil politicien extrêmement important pour manipuler les Algériens et se maintenir au pouvoir. Les mafieux criminels et corrompus du cartel ANP/FLN ont tellement politisé l'Islam qu'ils ont radicalisé des millions d'Algériens et qu'ils ont transformé l'Algérie en un bastion du salafisme saoudien et du terrorisme djihadiste qui dure depuis 30 ans. La politisation de l'Islam par les mafieux du cartel ANP/FLN a été une véritable catastrophe pour l'Algérie et le peuple algérien.

                              Commentaire

                              Chargement...
                              X