les poids lourd au maroc :
...
usine de montage des camions mitsubishi-fuso
Le siège d’Auto Hall est situé à Casablanca et occupe plus
de 36.000 m2 de surface de plancher. Auto Hall possède
un réseau de succursales dans les principales villes du
Royaume et de sites industriels à Aïn Sebâa et Beau Site
à Casablanca.
Auto Hall réalise toutes les opérations d’assemblage en
respectant les standards de Mitsubishi Fuso avec une
capacité de vingt quatre véhicules par jour. Ces derniers
sont assemblés à partir d’éléments CKD importés du
Japon.
L’usine d’Auto Hall est dotée d’équipements et
d’installations lui permettant de construire des
véhicules de grande qualité et conformes aux normes
de Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation.
Le siège d’Auto Hall est situé à Casablanca et occupe plus
de 36.000 m2 de surface de plancher. Auto Hall possède
un réseau de succursales dans les principales villes du
Royaume et de sites industriels à Aïn Sebâa et Beau Site
à Casablanca.
Auto Hall réalise toutes les opérations d’assemblage en
respectant les standards de Mitsubishi Fuso avec une
capacité de vingt quatre véhicules par jour. Ces derniers
sont assemblés à partir d’éléments CKD importés du
Japon.
L’usine d’Auto Hall est dotée d’équipements et
d’installations lui permettant de construire des
véhicules de grande qualité et conformes aux normes
de Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation.
usine de montage des camions iveco
Iveco has begun assembling CKD mechanical components on the premises of Atlas Véhicules Industriel in Casablanca, Morocco.
The vehicle assembly line is located in the headquarters of the Atlas Véhicules Industriel (AVI) company which had been the exclusive importer of Iveco commercial vehicles in the country for a considerable length of time in the past.
The premises where the AVI headquarters are located stand in an area of 20,000 square metres, 7,500 of which are covered. The covered area includes both the management and commercial offices, recently opened, and a workshop equipped with assembly lines that meet the highest technical standards in the world.
Today, following the reorganisation of the company and the modernisation of its manufacturing facilities, AVI is once again a benchmark for the Moroccan market, particularly where the assembly of Iveco vehicles is concerned. This is where the new Eurocargo and Trakker models (H versions) are assembled, vehicles which will help to boost registrations, and make it possible to achieve good market penetration.
This is all the more significant because, sustained by its favourable geographical position, which makes the country an ideal link between Europe and Africa, Morocco has recently been upgrading its entire infrastructure network to support the country’s economic and social expansion.
Iveco has begun assembling CKD mechanical components on the premises of Atlas Véhicules Industriel in Casablanca, Morocco.
The vehicle assembly line is located in the headquarters of the Atlas Véhicules Industriel (AVI) company which had been the exclusive importer of Iveco commercial vehicles in the country for a considerable length of time in the past.
The premises where the AVI headquarters are located stand in an area of 20,000 square metres, 7,500 of which are covered. The covered area includes both the management and commercial offices, recently opened, and a workshop equipped with assembly lines that meet the highest technical standards in the world.
Today, following the reorganisation of the company and the modernisation of its manufacturing facilities, AVI is once again a benchmark for the Moroccan market, particularly where the assembly of Iveco vehicles is concerned. This is where the new Eurocargo and Trakker models (H versions) are assembled, vehicles which will help to boost registrations, and make it possible to achieve good market penetration.
This is all the more significant because, sustained by its favourable geographical position, which makes the country an ideal link between Europe and Africa, Morocco has recently been upgrading its entire infrastructure network to support the country’s economic and social expansion.
usine de montage des camions mercedes
mercedes
Auto Nejma a inauguré sa nouvelle unité de montage. Le concessionnaire Mercedès marocain signe ainsi son grand retour dans le marché des véhicules industriels. La cérémonie organisée aux bons soins de Altaïr Communication a eu lieu à Auto Nejma Route d’El Jedida à Casablanca, jeudi 1er mars.
La nouvelle unité industrielle d’Auto Nejma couvre une superficie de 20 mille mètres carrés répartie en plusieurs ateliers dont une unité de montage, un atelier de réparation d’une capacité de 250 véhicules industriels par mois, un département de distribution et de service après vente. Cette nouvelle structure gérée par quatre directions -Activité véhicules industriels, Technique, Marketing et Commerciale- est confiée à des cadres formés aux techniques de Mercedès-Benz. Pour son lancement, Auto Nejma a recouru à l’assistance techniques des experts de la maison-mère dans l’assemblage de chaque type de produits, en plus de la mise en place d’un plan de formation continue des techniciens.
Distributeur exclusif de la carte Mercedès-Benz depuis près de quarante ans, les responsables du concessionnaire marocain veulent, à travers cet investissement, consolider sa place dans un marché de moins en moins viable.
mercedes
Auto Nejma a inauguré sa nouvelle unité de montage. Le concessionnaire Mercedès marocain signe ainsi son grand retour dans le marché des véhicules industriels. La cérémonie organisée aux bons soins de Altaïr Communication a eu lieu à Auto Nejma Route d’El Jedida à Casablanca, jeudi 1er mars.
La nouvelle unité industrielle d’Auto Nejma couvre une superficie de 20 mille mètres carrés répartie en plusieurs ateliers dont une unité de montage, un atelier de réparation d’une capacité de 250 véhicules industriels par mois, un département de distribution et de service après vente. Cette nouvelle structure gérée par quatre directions -Activité véhicules industriels, Technique, Marketing et Commerciale- est confiée à des cadres formés aux techniques de Mercedès-Benz. Pour son lancement, Auto Nejma a recouru à l’assistance techniques des experts de la maison-mère dans l’assemblage de chaque type de produits, en plus de la mise en place d’un plan de formation continue des techniciens.
Distributeur exclusif de la carte Mercedès-Benz depuis près de quarante ans, les responsables du concessionnaire marocain veulent, à travers cet investissement, consolider sa place dans un marché de moins en moins viable.
berliet maroc
Filiale du groupe Renault Trucks depuis le mois de novembre 2005, la société Berliet Maroc assemble aujourd’hui plus de 50 % du marché du poids lourd grâce au développement et à la mise aux normes Renault Trucks de son outil de production. Berliet Maroc se donne dès à présent les moyens de répondre aux nouvelles attentes d’un secteur en pleine mutation, en contribuant activement à l’évolution du transport routier sur tout le Royaume.
Filiale du groupe Renault Trucks depuis le mois de novembre 2005, la société Berliet Maroc assemble aujourd’hui plus de 50 % du marché du poids lourd grâce au développement et à la mise aux normes Renault Trucks de son outil de production. Berliet Maroc se donne dès à présent les moyens de répondre aux nouvelles attentes d’un secteur en pleine mutation, en contribuant activement à l’évolution du transport routier sur tout le Royaume.
from Chinadaily
Riad Motors Holding, Morocco's leading family-owned importer and distributor of heavy trucks and utility cars, will open this year the biggest China-made vehicle assembly plant in North Africa, Riad said on Monday.
The Rabat government wants to make Morocco into a hub for the car industry, as it maximises its free trade agreements with the European Union and United States and several Arab countries.
"The company will invest 275 million dirhams ($37.41 million) in the assembly plant. The plant will go on stream by the end of June, 2008," it said in a statement.
The plant aims to produce 5,000 vehicles, mainly small trucks, per year to supply the Moroccan market before expanding output later to export to West Africa, Middle East and Asia.
Riad agreed deals with Chinese vehicle-maker Sinotruk, Mudan and Baw, to supply the assembly plant to be located in Settat region, near Casablanca -- Morocco's commercial capital.
Riad chief executive officer Abdelaziz Azzam and other vehicle industry officials said they believed the plant would be a breakthrough for Chinese vehicle industry in Morocco and North Africa.
"It would be the biggest assembly plant for Chinese vehicles in North Africa," said Azzam. Riad Motors is owned by the Riad Sahyoun family.
"It is part of a well-thought-out strategy by Chinese vehicle industrialists to win a foothold in Morocco and expand in Maghreb and other markets in Africa," said a senior Moroccan vehicle industry official, who did not
Riad Motors Holding, Morocco's leading family-owned importer and distributor of heavy trucks and utility cars, will open this year the biggest China-made vehicle assembly plant in North Africa, Riad said on Monday.
The Rabat government wants to make Morocco into a hub for the car industry, as it maximises its free trade agreements with the European Union and United States and several Arab countries.
"The company will invest 275 million dirhams ($37.41 million) in the assembly plant. The plant will go on stream by the end of June, 2008," it said in a statement.
The plant aims to produce 5,000 vehicles, mainly small trucks, per year to supply the Moroccan market before expanding output later to export to West Africa, Middle East and Asia.
Riad agreed deals with Chinese vehicle-maker Sinotruk, Mudan and Baw, to supply the assembly plant to be located in Settat region, near Casablanca -- Morocco's commercial capital.
Riad chief executive officer Abdelaziz Azzam and other vehicle industry officials said they believed the plant would be a breakthrough for Chinese vehicle industry in Morocco and North Africa.
"It would be the biggest assembly plant for Chinese vehicles in North Africa," said Azzam. Riad Motors is owned by the Riad Sahyoun family.
"It is part of a well-thought-out strategy by Chinese vehicle industrialists to win a foothold in Morocco and expand in Maghreb and other markets in Africa," said a senior Moroccan vehicle industry official, who did not

.
mais bon on sait tres bien que les sociétes qui importent les véhicules et les matériels de l'etranger sont nombreuses en algerie (mais il ya une difference entre importer , fabriquer , et assembler une voiture)
Commentaire