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Entre recette magique d'Al-Bûnî et prière islamique d'al-Ghazali : textes talismaniques d'Afrique occidentale.

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  • #76
    La chiromancie est aussi une science occulte. Mais elle peut etre aussi une science exacte.

    La chiromancie des charlatans reposent sur la lecture du paume, comprendre le caractere occulte de la signification de certains caracteres speciaux. Le plus fameux occulte qui a étudié et enseigné cette science était Cheiro de son vrai nom William Warner. Cheiro prétendait qu'on peut savoir completement toute la vie d'un etre a partir de la lecture de ses paumes.

    Pour Cheiro, le futur est un passé. Si on prévoit ou on prédit un évenement, c'est parcequ'il est passé. Cheiro dit que les visions et les prophéties sont preuves que le futur est un passé.

    La Chiromancie ou Palmisterie scientifique est plus rigoureuse que la palmisterie de Cheiro. Parmi ceux qui ont écrit sur la palmisterie scientifique, on trouve le médecin Japonais Taro Kashio et aussi le génie et prodige ingénieurJaponais Katsuzo Nishi qui a écrit plusieurs livres sur cette science.

    Selon Taro Kashio, pendant un jeune longue, on peut remarquer que la ligne de la vie s'étend. Je l'ai remarqué pendant le Ramadan et toute personne peut le faire aussi.

    Le chiromancien Israélien Moshe Zwang a écrit aussi une sorte d'encyclopédie scienfique dans la science de lecture de la paume. La méthode de traitement de l'angoisse en manipulant la paume des mains étaient testés dans des études cliniques en Israel et en Allemagne et personne ne doutait sur les véracités des conclusions du Dr. Moshe Zwang.

    Dr. Moshe Zwang dit que ces lignes qu'on observe sur les paumes des mains changent et sont intimement liés au cerveau et la neuroplasticté du cerveau. En maniplant la main, on est entrain de manipuler le cerveau.

    La main en Islam est aussi mystérieuse. Le prophete paix sur lui disait que le Tachahado par l'index pendant une priere est plus dur pour le Diable que le fer. La médecine Chinoise Millénaire comprend aussi la signification de la main et les lignes de la paume.

    Le medecin Taro Kashio parle d'une femme qui était abusée par sa maman et qui avait la ligne du coeur toujour collée a la ligne de la vie. Il dit que cette Dame, une fois, elle a perdu sa maman, les deux lignes se sont séparées par un vide, alors qu'elles étaient joinées avant.

    Taro explique cela par le fait quand quand cette dame a perdu sa maman abusive, elle est devenue plus libre. Cette liberté s'est manifesté dans sa neuroplasticité et sur ses deux paumes.

    On sait aussi que les pierres vibraient sur la paume du prophete paix sur lui et certains Sahabas.

    On sait aussi que Moise avait sa main blanche comme une lumiere. Et Jesus guérissait les malades en posant la paume de sa main sur le mal.

    Les Anthropologistes aussi savent que l'évolution de la main a favorisé l'homme sur autres etres. Or, la main dans le Coran est un symbole de force, de pouvoir, de dominance, d'allégeance.
    Dernière modification par Issabrahimi, 27 janvier 2022, 18h46.

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    • #77
      On trouve aussi le symbole de la paume trés présent en Judaisme Kabbalistique et chez certains Sectes Musulmanes qui parlent de la main de Fatima. Le phénomene de la khamsa est connue chez les berbers comme chez les juifs ou ils l'appellet hamsa. La Khamsa était aussi connue dans l'Égypte ancienne.

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      • #78
        Texte de Bilal Mohammed:

        The most famous Delphic Maxim is "Know thyself". It was inscribed on the Temple of Apollo in Delphi. Due to the extent of Hellenic culture's influence on the Near East, some have argued that this maxim is the basis of the saying "Whoever knows himself knows his Lord." (من عرف نفسه فقد عرف ربه)

        And indeed, a similar saying appears in the writing of Clement of Alexandria (d. 215 CE). He says. "If one knows himself, he will know God; and knowing God, he will be made like God, not by wearing gold or long robes, but by well-doing, and by requiring as few things as possible."

        Whether Clement or even the ancient Greeks were basing this idea on a previous revelation (and perhaps putting their own ideas into it) is anyone's guess. Later Muslim sources attributed the quote to the Holy Prophet. While the wording (lafth) of this saying does not have a strong attribution to the Prophet Muhammad (s), the Quran may actually be a basis for it.
        Allah says, "And be not like those who forgot Allah, so He made them forget themselves." (59:19). This may be taken as a contrapositive statement if we rightly infer that knowing God will cause one to know themselves (and vice versa).

        Perhaps a more direct example was given to me by my Scottish friend, who brought my attention to this verse: "Who would be averse to the way of Abraham except one who makes a fool of himself?" (2:130) The way (milla) of Abraham is monotheism. This verse is saying that anyone who denies God is only fooling themselves, as every self has been predisposed to the knowledge of God. Thus, whoever truly knows himself will come to know his Lord.

        Another verse that pertains to this is "And I did not create the jinn and mankind except to worship Me." (51:56) In various exegeses, including that of Mujāhid (d. 722 CE), and in a Shīʿī report going back to Imam al-Ḥusayn, "worship" here means "know" (يعرفوه). Knowing or recognizing God (gnosis) is therefore, according to this commentary, the object of creation.
        The actual lafth of this saying differs based on the source. In its differences, there sometimes are different implications:

        1. The saying is attributed to Sahl b. ʿAbdullāh al-Tustarī (d. 896 CE) in Ḥilyat al-Awliyā’ by Abu Nuʿaym al-Isfahāni (d. 1038). He quoted the full saying as follows: “If one knows the enemy, one knows his Lord. If one knows himself, one knows his status with his Lord. If one knows his mind, one knows his state between him and his Lord. If one knows sacred knowledge, one knows his journey. If one knows the world, one knows the Hereafter ... Whoever knows himself, knows his Lord ... “Whoever defines himself for the sake of his Lord, his Lord defines him for the sake of himself.” (translated by Justin Parrott) ن أبي نعيم قال سَهْلَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ رحمه الله إِذَا عَرَفَ الْعَدُوَّ عَرَفَ رَبَّهُ وَإِذَا عَرَفَ نَفْسَهُ عَرَفَ مَقَامَهُ مِنْ رَبِّهِ وَإِذَا عَرَفَ عَقْلَهُ عَرَفَ حَالَهُ فِيمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ رَبِّهِ وَإِذَا عَرَفَ الْعِلْمَ عَرَفَ وُصُولَهُ وَإِذَا وَسُئِلَ سَهْلٌ عَنْ قَوْلِهِ مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ قَالَ مَنْ عَرَّفَ نَفْسَهُ لِرَبِّهِ عَرَّفَ رَبَّهُ لِنَفْسِهِعَرَفَ الدُّنْيَا عَرَفَ الْآخِرَة

        2. Yaḥyā b. Muʿadh al-Rāzi (d. 871), who was attributed with the original saying by Ibn Samʿānī (d. 1166).

        3. Ibrahīm b. Adham (d. 782). In Ḥilyat al-Awliyā’ by Abu Nuʿaym, Sharīk asks him, "What happened between ʿAlī and Muʿawiya?" Ibrahīm b. Adham wept. Sharīk regretted asking his question; until Ibrahīm raised his head and said, "Whoever knows himself becomes busy with himself, and whoever knows his Lord becomes busy with his Lord rather than with others." (عن شريك قال: "سألت إبراهيم بن أدهم – رحمه الله - عما كان بين علي ومعاوية - رضي الله عنهما – فبكى، فندمت على سؤالي إياه، فرفع رأسه فقال: (إنه من عرف نفسه اشتغل بنفسه, ومن عرف ربه اشتغل بربه عن غيره ))

        4. Ibn al-Qayyim (d. 1350) offers the following interpretation: "Whoever knows the weakness of himself knows the strength of his Lord, and whoever knows his limitation knows His Lord's power, and whoever knows his insignificance knows His Lord's glory, and whoever knows his ignorance knows His Lord's knowledge." (أن من عرف نفسه بالضعف عرف ربه بالقوة، ومن عرفها بالعجز عرف ربه بالقدرة، ومن عرفها بالذل عرف ربه بالعز، ومن عرفها بالجهل عرف ربه بالعلم)


        The original saying was read by Muslim philosophers in at least two different ways. For Ibn ʿArabī and Mulla Sadra, the saying was metaphysical: they saw the self as a locus of God's manifestation (man being made in His image). But if one looks to some of the contrasting versions of this saying, it appears to be comparing the limitedness of man with the limitlessness of God. Man, according to this understanding, is not a locus of God's manifestation, but an object of contrast to God.
        May Allah allow us to know Him in the way He would like us to know Him.

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        • #79
          Mob/cult mindedness is a result of an undeveloped consciousness
          - Eric Neumann

          L'esprit mafioso et sectaire est le résultat d'une conscience sousdéveloppée

          Eri Neumann.

          Ça me rappelle Israel et la religion talmudique sioniste. Les sionistes ont tjs agit comme un groupe mafioso et sectaire.

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          • #80
            “The gift of mental power comes from God, Divine Being, and if we concentrate our minds on that truth, we become in tune with this great power. My Mother had taught me to seek all truth in the Bible.” Nichola Tesla
            Dernière modification par Issabrahimi, 04 mai 2022, 04h32.

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            • #81
              "Come towards me, Come towards me
              Even if you only love yourself – come to me
              Even if you are a non-believer, an egotist, a worshiper of idols – come to me
              This is my court, don’t be disillusioned
              Even if you’ve gone back from penance a hundred times – still come."
              -
              Maulana Rumi

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              • #82
                Dans cette vidéo Montak Chia explique comment on peut produire naturellement la molécule DMT ou la molécule de la mort. Les physiologistes pensent que cette molécule est responsable des expériences de la mort imminente.

                Montak Chia dit qu'il faut rester pendant une semaine dans une chambre sans lumiere dans le noir. Il explique que le manque de la lumiere provoque la production du mélatonine par la glande pinéale. Il dit plus on reste longtemps plus cette glande produit plus de mélatonine. Quand la quantité de mélatonine atteintun seuil, elle se transforme en DMT.

                Le DMT produit dans le cerveau cause les expériences paranormales vécues par les personnes qui l'ont essayé ou qui ont subi des expériences trés traumatiques.

                Quand le corp produit le DMT, on ressent comme si l'ame est détachée du corps.

                Mais ce que dit Montak Chia ça répond aussi aux méthodes d'accés au monde occulte. On sait que la drogue, les produits hallucinogenes ouvrent la porte au monde occulte car ils fortifient le sousconcient et fragilise l'égo

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                • #83
                  hawla wa lā quwwata illā bi-llāh ...
                  "L'armée ne doit être que le bras de la nation, jamais sa tête" [Pio Baroja, L'apprenti conspirateur, 1913]

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                  • #84
                    Harrachi78

                    Je n'ai pas compris la raison de ton commentaire plus haut.

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                    • #85
                      Rien de particulier, rāni n-sebbah w n-hawwel bark ...
                      "L'armée ne doit être que le bras de la nation, jamais sa tête" [Pio Baroja, L'apprenti conspirateur, 1913]

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                      • #86
                        On the Creation of Archetypal Realm

                        God created the Archetypal Realm after the creation of Spiritual Realm. He created the logos - the 1. The 1 split into 2: Masculine and Feminine. The 2 split into

                        4: Fire, Air, Water and Earth*. The 4 split into 12. The 12 in various combinations gave rise to thousands of archetypes which formed the blueprint of the Physical

                        Realm (macrocosm) as well as in totality constitute the human psyche (microcosm). Therefore, the highest experience at this level is oneness with the universe,

                        which characterized the pagan mindset. One can also experience this 'oneness' through the use of psychedelics.

                        * The Four here refer to the archetypal forces, not the actual physical elements of matter as we normally know.

                        Note: Human Spirit (Ruh) and Psyche(Nafs/Self) are completely different entities. Spiritual Realm perceived by the Spirit stands above and beyond the

                        Archetypal Realm, as the Spirit doesn't belong to this world and came from 'heaven'. Therefore, the Spirit wants to return to God, whereas the Nafs seeks union

                        with the universe.

                        By Ali Reza

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